Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Läs mer om cookies på roswi.fi

Hoppa till innehållet

Nyheter

Roswi AB tar in tekniska ullstrumpor från Vermont i sortimentet

Målet - Att göra världens bästa strumpor Komfort, hållbarhet och passform är de tre komponenterna som Darn Tough ständigt arbetar med att förbättra och förfina ytterligare. Darn Tough har helhjärtat och framgångsrikt ägnat sig åt att utveckla, designa och tillverka strumpor i över 40 år i sin fabrik i Vermont, USA. Deras mål är kort och gott att göra världens bästa strumpor och deras motto är ”guaranteed for life” vilket säger det mesta om hur högt förtroende de har för sina strumpor. Detta har också visat sig eftersom de konstant tar marknadsandelar på sin hemmamarknad USA. För tillfället är de det bäst säljande strumpmärket på kedjan REI i USA, alltså mätt både i volym och värde. Ullstrumpor anpassade för typ av aktivitet Oavsett om det gäller en vanlig vandring på en led, skidåkare som behöver varma skidstrumpor, försvaret som behöver taktiska strumpor ute i fält eller jägare som behöver hålla fötterna varma under jakt, har Darn Tough dedikerade strumpmodeller som särskilt tagits fram för att bäst passa ändamålet och möta de utmaningar individen står inför. ”Vi är stolta över att få presentera Darn Toughs högkvalitativa sortiment samt representera varumärket. Darn Toughs strumpor är testade i ett klimat som liknar vårt nordiska vilket naturligtvis är ett stort plus. Dessutom har de förmågan att leka med färger och mönster på ett mycket kreativt sätt vilket särskilt syns genom Lifestyle-strumporna. Detta är strumporna som verkligen har ALLT”, säger Produktchef Michael Carlander. Toppkvalitet och etiskt framtaget material I Vermont arbetar teknikerna hårt med att ständigt förbättra och utveckla nästa generations tekniska strumpor. Innovation är ett av Darn Toughs nyckelord. Precision är också viktigt eftersom varje strumpa som lämnar fabriken ska hålla högsta klass och uppfylla de strängaste kraven. Den högkvalitativa merinoullen som finns i Darn Toughs strumpor kommer från alla världens hörn och har en viktig sak gemensamt: Den måste vara etiskt framtagen. Darn Tough jobbar kontinuerligt med att ta hand om miljön, de håller just nu på att ta fram ett ännu tydligare program som visar vad de gör för miljön. En del av det är att allt restmaterial går vidare till tillverkare av flygplansstolar och blir stoppning i dem. Då kombineras merinoullens fördelar med din bakdel. Smart att ta hand om restmaterial tycker vi på Roswi! Nyfiken på Darn Tough? Läs mer här

Roswi AB utökar sitt sortiment med innovativa skor från SCARPA

Som distributör för SCARPA stärker Roswi AB sin position på marknaden för sport och outdoor samt kompletterar sitt redan starka sortiment inom samma område. Roswi har redan påbörjat införsäljning av vår/sommar 2019-kollektionen, vilket blir första säsongen. Världsledande Det italienska företaget SCARPA designar och producerar skor och pjäxor speciellt utvecklade för vandring, alpin löpning, skidåkning, klättring och bergsbestigning. All design och tillverkning sker i SCARPAS egen regi. Varje modell är omsorgsfullt framtagen in i minsta detalj med hjälp av ett rejält mått kreativitet, lång erfarenhet, gediget ”know-how” samt högteknologiska och hållbara material. Det är inte en slump att SCARPA med sitt heltäckande sortiment idag är världsledande inom tillverkning av skor för aktiviteter omkring och på berget. "Vi är stolta över och förväntansfulla inför detta spännande samarbete med en av de ledande producenterna i världen av skor och kängor för sport- och outdooraktiviteter. SCARPA passar perfekt in i vårt sortiment av väl designade och funktionella högkvalitativa produkter,” säger Christopher Carlander VD på Roswi. Stark tradition med människan i fokus SCARPAs framgång är resultatet av en stark tradition och hårt arbete i sann entreprenörsanda. Redan 1956 när den första generationen Parisotto startade sin SCARPA-resa förstod de vikten av högsta kvalitet som också gjorde att SCARPAs första skor snabbt blev populära. Idag hittar du SCARPAs skor på såväl professionella klättrare och löpare som sport och outdoorentusiaster världen över. SCARPA fokuserar på att med hjälp av kreativitet och innovationstänk tillverka unika skor för utmanande förhållanden med människans upplevelse i fokus. "Uppdraget för ett företag består av värden som ska överföras till marknaden via sin egen produkt. Dessa värden ger liv och vitalitet till en idé eller ett projekt. Våra partners blir varje dag huvudpersoner och en integrerad del av vårt uppdrag och värderingar omvandlas till konkreta åtgärder. SCARPA är ett premium-märke som passar perfekt ihop med Roswis profil. De har en reaktiv organisation med lång erfarenhet samt en sann och stark passion för outdoor. Den egna utmaningen, engagemanget, drivkraften att ständigt förbättra (typiska drag hos de som färdas till och på berget) ligger till grund för arbetssätt och livsstil hos båda företagen. Vi ser verkligen fram emot ett långt och starkt samarbete ", säger Francesco Favilli Försäljningsdirektör på SCARPA.   För mer information, kontakta: Kundtjänst Roswi AB Tel: 08-505 665 00 E-mail: info@roswi.se Cecilia Theisinger, Pressansvarig Roswi AB Tel: 08-505 665 27 E-mail: cecilia.theisinger@roswi.se

Roswi AB inleder nytt samarbete med Fällkniven

Fällkniven är ett svenskt familjeföretag som grundades 1984 och som idag räknas som Sveriges främsta knivspecialist. I Fällknivens sortiment hittar du knivar, fällknivar, brynen och skärpstål av hög kvalitet. Knivar testade av elitsoldater Fällknivens knivar är väl testade av både elitsoldater och personer som är vana att stanna länge i vildmarken, varför du kan vara säker på att få den kvalitet du betalar för. – Att återigen knyta an ett kvalitetsvarumärke till vår redan breda portfölj känns fantastiskt. Fällkniven har extremt högkvalitativa produkter och det känns extra roligt att kunna erbjuda detta till både våra sport- och kökskunder då Fällkniven även har köksknivar, berättar Michael Carlander, Produktchef Sport & Outdoor, på Roswi. Distribution i Sverige, Finland, Norge och Danmark Distribution för varumärket Fällkniven kommer att ske i Sverige, Finland, Norge och Danmark – länder där Roswi är aktiva i. I dessa länder finns en stor potential för Fällknivens produkter. – Fällknivens produkter är perfekta till jakt, något som är väl utbrett i just de nordiska länderna varför en stor efterfrågan på produkterna finns just här. Vi ser fram emot att jobba med Fällknivens produkter i dessa länder, säger Michael Carlander. Roswi började representera Fällkniven den 1 januari 2018 Roswi började representera Fällkniven den 1 januari 2018. För att få mer information om hur du beställer produkter från Fällkniven, maila info@roswi.se eller ring 08-505 665 00.   Är du nyfiken på sortimentet redan nu? Ta en titt här! Besök oss också gärna på Inköpsdagar Åre 19-21 mars för att titta på produkterna närmare.   För mer information, kontakta: Michael Carlander, produktchef sport & outdoor Roswi AB Direkt: 073-500 20 10 E-post: michael.carlander@roswi.se   Sofia Base, Pressansvarig Roswi AB Direkt: 070-586 35 77 E-post: sofia.base@roswi.se

Roswi AB lanserar B2B-webbshop för finska återförsäljare

Roswi är en distributör av kvalitetsprodukter inom kök, sport, fritids- och outdoorliv. Under ett och samma tak finns några av världens absoluta toppmärken som bland annat Maglite, Nalgene, Victorinox och SIGG. Efter en lyckad etablering av e-handeln för återförsäljare i Sverige och Danmark är nästa steg att gå in på den finska marknaden genom en webbshop för de finska återförsäljarna. – Vi har fått många förfrågningar från finska kunder som är intresserade av våra varumärken så vi visste att efterfrågan fanns. Att vi startar satsningen med en e-handel är framförallt för att underlätta för våra nuvarande och framtida kunder där. E-handeln gör det enkelt för kunderna att se lagersaldo, priser, kunna ladda ner högupplösta bilder och lägga beställningar när de än önskar, säger Sofia Base, E-handels och Marknadsansvarig hos Roswi. På Roswi.fi finns ett utvalt sortiment som Roswi har rättigheter att sälja i Finland. Här kommer kunderna från start att hitta varumärkena BioLite, Cabeau, ECOlunchbox, ENO, Humangear, Nalgene, Pedco och UCO. – Vår förhoppning är att utöka sortimentet successivt för våra finska kunder allt eftersom vi får rättigheterna att göra det, berättar Christopher Carlander, VD på Roswi. Webbshopen är helt redo att användas för återförsäljarna i Finland. Vill man köpa produkterna hos Roswi.fi måste man vara återförsäljare med ett kundkonto hos Roswi, vilket går att ansöka om på hemsidan.   För mer information, kontakta: Christopher Carlander, VD Roswi AB Direkt: 070-886 35 82 E-post: christopher.carlander@roswi.se Sofia Base, Pressansvarig Roswi AB Direkt: 070-586 35 77 E-post: sofia.base@roswi.se

Produkten har lagts i kundvagnen